18-09-2015

GRATIS PATROON OMSLAGDOEK

Vorige week zag ik een mooie foto van een omslagdoek op een haakgroep op Facebook. Helaas ontwerper van die prachtige omslagdoek wou het patroon niet delen.
Dus wat doe ik? Met hulp van 2 andere vrouwen van haakgroepen (bedankt Bożena en Marlies!) uitgekomen ;)



En nu wil ik met jullie het patroon delen. Het is beetje ingewikkeld uitgeschreven, maar als je gaat een omslagdoek maken en het patroon volgen kom je het zeker uit! Zo niet ben ik altijd beschikbaar om je te helpen uitkomen. Ik ga hier onder ook foto's plaatsen om het duidelijker te maken. 


Het patroon in helemaal mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren! Mocht je dit patroon willen delen, stuur dan de link naar mijn blog.



Wat heb je nodig? 
  • haaknaald nr 6
  • Royal van zeeman: 3,5 crème, 1 beige, half bolletje groen, restanten: roze, paarse, grijze 


Op blog van crealintje heb ik patroon voor granny omslagdoek gevonden: http://crealientje.blogspot.nl/2011/01/haakpatroon-omslagdoek.html

Het begin.

Mijn hulpje <3



Als je omslagdoek met creme klaar is kan je beginnen met de mooie rand. Voor een mooie effect moet je bepalen wat is de voorkant van je omslagdoek en wat achterkant. 







PATROON RAND OMSLAGDOEK: 




  • GRIJS (voorkant): in elke stokje vaste
  • ROZE (achterkant): vaste, losse (1 vaste van vorige tour overslaan), vaste
  • BEIGE (voorkant): vaste, losse (1 vaste van vorige tour overslaan), vaste


  • GROEN (achterkant): stokje, losse (1 vaste van vorige tour overslaan), stokje
  • GROEN (voorkant):  in losse van vorige tour stokje, in stokje van vorige tour popcorn (van 4 stokjes), in losse van vorige tour stokje
  • GROEN (achterkant):  stokje, losse (1 stokje van vorige tour overslaan), stokje



  • ROZE (voorkant):  vaste, losse (1 vaste van vorige tour overslaan), vaste
  • CREME (achterkant): in losse van vorige tour stokje, 2 lossen, stokje 
  • PAARS (voorkant): in 2 lossen van vorige tour 3 stokjes
  • BEIGE (voorkant): in elke stokje 1 vaste 

  • ROZE (voorkant): in elke vaste 1 vaste
  • ROZE (achterkant): vaste, losse (1 vaste van vorige tour overslaan), vaste
  • GROEN (voorkant): halvestokje, losse, halvestokje
  • CREME (achterkant): vaste, losse, vaste
  • BEIGE (voorkant):  halvestokje, losse, halvestokje


KLAAR!

Nu nog wassen in 30 graden met wasverzachter, drogen, en fransjes maken. 


 PS. Is je werkje klaar? Deel je foto's van je werkje op mijn facebook of je pagina/site. Ik zou super leuk vinden als je daarbij schrijft dat je hebt mijn patroon gebuikt;)


8 opmerkingen:

  1. Heel mooi, echt prachtig!! Ik ben er net mee begonnen dankzij jouw patroon! Hoe groot is hij geworden bij jou? En heb je bij de granny omslag doek dan ongeveer 3 bollen gebruikt? Sorry voor de vragen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De stokjes bij de popcorntoer moeten halve stokjes zijn anders wordt t te groot en anders als op de foto

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gewoon stokjes gedaan.... niets aan de hand. Ziet er prima uit.
      Wel bij de eerste toer: grijs... vaste in elk stokje. Hier doe ik ook n vaste in de tussenruimtes tussen de groepjes van 3 stokjes.

      Verwijderen
  3. Leuke gratis patroontjes heb je op jouw site staan, bedankt voor het delen met ons! Ik heb van een paar patronen de link naar jouw site geplaatst ... Mocht je willen weten waar ik ze heb gezet: Corry's Haak/Brei- en Knuffelhoek...... Facebooksite..
    Leuke en gezellige site heb je... en je Nederlands is hartstikke goed, knap dat je het zo kunt verwoorden .....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi, bedankt voor het delen van je patroon. Ik had inderdaad de originele omslagdoek ook opgeslagen omdat ik hem zo mooi vond. Ik heb op mijn blog (www.luovatytto.wordpress.com) een post geschreven over de omslagdoek die ik maakte naar jouw patroon. Ik paste de rand her en der aan en dit heb ik er bij geplaatst. Ik het natuurlijk naar je website gelinkt zodat mijn lezers het patroon ook kunnen vinden. :)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen